Sunday 29 May 2011

Peristiwa Malang semasa Wedding Fad&Lalan

Salam semua..

permulaan bicara hari ini adalah tahniah kepada fad n lalan yang telah berjaya disatukan setelah becinta dari zaman blaja kat ukm lagi.. hehe.. Tarikh keramat 28 Mei 2011.... Banyak betol kejadian malang yang menimpa aku sepanjang hari itu.. nasib baik x pegi mandi bunga!!

Ceritanya adalah seperti berikut:

Pagi : Bangun tdo mimpi pakcik tua x nak masuk meminang.. frust
Hmm oleh kerana sedih aku sambung tdo balik dengan harapan mimpi la yang baik2 lak.. tp tengah syok2 nak mimpi terkejut dengan bunyi msg enpon torch light.. Msg nya berbunyi " Salam tn2 n pn2, kelas prof K******** pada hari ini 28 mei adalah pada 9am-12pm disambung terus 2pm-5 pm iaitu bermula skang!"... hah??????????????????????????aku tgk jam kul 10 a.m!!! gile la tbe2 je kelas pg....
hmm tp janji punya pasal aku pon bertekad nak gi umah fad gak.. kalo x gi mau kne sula dengan fad..
Pastu gi la jusco Sri Kembangan Beli hadiah fad..  berdiri dekat sejam just for wrapping je!! sabo je la..

tengahari :Kerana x sempat pecah laju @breakfast pakcik pon membelikan roti chicken bolognise yang sangat sedap.. tengah syok2 makan tetibe intinye jatuh kne kat tudung!!!!!!.. wah cacat la nampak.. sedih bangat.. x pe la malas nak balik tukar tudung.. terpaksa menggunakan kaedah penyorokan... Tepat 12.30 bermula perjalanan ke umah fad.. pakcik dengan bangganya mengunakan GPSnye.. tp yang pelik nape je masuk kawasan perumahan???bape ribu trafic light dah lalu. dah la hujan..  ini kalo komen kat pakcik mau kne marah ni... dah la sebelum ni aku dah kne marah sebab komen cara pakcik drive n kutuk pakcik macam pempuan.. hehehhe..

Petang: Dekat kul 2 baru smpai kat kawasan umah fad! lamanya.. 1 jam setengah!!!! bak kata fza macam gi melaka. hmm masa dalam kete ujan rintik je. tp bile kuar je kete ujan lebat gileee.. tp x perlu risau sebab payung mmg sentiasa ade dalam kete. cepat2 la amek payung tup tup x leh bukak!! belek jap rupanya bengkok! pastu bile tegakkan je prakkkkkkk bunyi patung patah!!.. masa ni la nak patah.. sebelum ni ke hulu ke hilir die x patah pon!!  hmm oleh kerana hujan agak lebat so tadahkan je muka guna payung patah.. dah la parking jauh kat bawah...(umah fad atas bukit)..

sampai2 umah fad je geng  6 of us dah nak balik!!! dorg sampai dari kul 12 lagi.. uwaa sedihnya.. aku x sempat nak join n borak panjang.. sempat dengan dorg 5 minit je.. x pe la..x de rezeki. nmpk dak jkees lain ade lagi.. ok kot.. terharu gak bile family fad ingat lagi kat aku.. dah dekat 3 tahun x jupe..hmm pas jumpe fad,lan n family n makan pastu trus balik.

On the way nak ke kereta, tumit heel aku boleh plak patah!!! waaaaa ape la nasib malang arini.. semua bende pon nak patah!!! pakcik pon mnyedapkan hati.. "xpe la yang nnt kite bli yang baru"..dekat kul 3.30 baru sampai umah.

Malam : Rasa lapo la plak pas magrib. maklumla siang td makan sikit je kat umah fad sebab marah2..pastu masak la nasi goreng. hmm sedap je bau pas siap masak. tp bile suapan yang pertama jee..
mak aaaaaaiiiiiiii pedas gile!!!! aku letak cili sikit je td.. ape la nasib malang ni..semua x menjadi!

Penutup kisah malang nye adalah malam tu aku mimpi lagi.. tp mimpi kali ni pakcik meninggal.. tersedar dari tdo je pening kepala, bantal basah n hidung tersumbat!!

semoga hari malang ini tidak akan berulang lagi.. terutamanya pada 10,11,12 jun ni.. kne g wedding ezznzze lak..Lupa nak bgtau fad pasal payung tu.. ade aku tinggalkan kat tepi umah makcik die.. siap ade lambang kementerian lagi.. hmm anggap je la itu hadiah ke-2 dari aku.. hehehhe

k la.. daaaaaaaaaaa

4 comments:

  1. wah...gile mencabar ko nk g kenduri fad..sungguh panjang nasib malang ko..hihi

    ReplyDelete
  2. tau x pe.. sbb tu la masa tu muka aku x semenggah

    ReplyDelete
  3. dasyat gile cerita ko...sangat sadis wehh.....sila jangan jadi begitu pada 10 -12 jun okehhhhhhhh

    ReplyDelete
  4. hahahha abot baru ku tau kesusahan kamu demi menghadiri majlis aku (cheeewaaahh):p thank u love u lahh muah muahh :D

    ReplyDelete